سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن خط خنده

 درمان قطعی خط خنده 

درمان قطعی خط خنده اگر بخواهد یکباره اتفاق بیفتد، مستلزم مراقبت های شدید یا عمل های جراحی و یا تزریق ژل و فیلر می باشد. در این میان درمان خانگی خط خنده به روش طب سنتی تدریجی ولی طبیعی تر می باشد. ما در این جا انواع روش های درمان خط خنده در طب سنتی را بیان می کنیم.

 از بین بردن خط خنده با آووکادو

آووکادو دارای ویتامین E بالایی است که پوست را از داخل مرطوب می کند. شما می توانید ماسک صورت آوکادو را برای از بین بردن خط خنده استفاده کنید. نصف یک آووکادو رسیده و نرم را با کمی عسل و ماست مخلوط کنید. ماسک صورت ضد چروک را در اطراف دهان خود قرار دهید و 20 دقیقه برای حذف خط لبخند بگذارید، بماند. این کار به کم شدن خطوط ظریف در اطراف لب و دهان کمک می کند و باعث از بین بردن خط خنده می شود.

 از بین بردن خط خنده با سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن خط خنده است. یک سفیده ی تخم مرغ با یک قاشق غذاخوری از عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی چروک های اطراف دهان قرار دهید. پانزده یا بیست دقیقه به آن دست نزنید و سپس با آب گرم بشویید.

 رفع خط خنده با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را به خطوط عمیق اطراف دهان برای درمان چین و چروک و اصلاح خط لبخند بمالید. آلوئه ورا به طور طبیعی پوست را تغذیه و تعمیر می کند و چین و چروک در اطراف دهان را کاهش می دهد. ویتامین C و E موجود در ژل آلوئه ورا می تواند سلامت طبیعی پوست را بهبود بخشد و پوست را هیدراته کند. شما همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را برای پوست حساس در اطراف چشم خود بمالید تا از چروک های زیر چشم خلاص شوید.

 از بین بردن خط لبخند با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد پیری است که ظاهر خطوط و چین و چروک های اطراف دهان را کاهش می دهد و پوست را نرم می کند. استفاده ترکیبی از زردچوبه و روغن نارگیل یکی از بهترین راه های طبیعی برای از بین بردن خط خنده می باشد. ویتامین E موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد پیری و ضد چین و چروک است. مخلوطی از شیر و زردچوبه نیز برای از بین بردن چروک لبخند مفید است.

 رفع خط خنده با آب لیمو

آب لیمو را جهت رفع خطوط خنده در اطراف دهان می توانید استفاده کنید. یک لیمو را به دونیم تقسیم کرده و آن نیمه ها را به صورت ضربه ای به چروک های اطراف دهان بزنید و یا آب آن لیمو را بر روی پوست اعمال کنید. اسید موجود در آب لیمو به سفت شدن پوست اطراف دهان کمک می کند که به تبع آن می تواند به رفع خطوط خنده، چروک های ناشی از لبخند زدن و چین هایی که در اثر پیری به وجود آمده اند کمک کند. غلظت بالای ویتامین C در لیمو رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

 درمان خط خنده با اسیدهای چرب امگا 3

ما به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز داریم تا از خطوط خنده خلاص شویم، زیرا باعث کاهش تولید عوامل التهابی در بدن ما می شود که باعث پیری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 از پوست در برابر آسیب محافظت می کنند. می توانند به سفت کردن چربی پوست در اطراف دهان کمک کنند، و از انقباض عضلات آن ناحیه و ایجاد چروک جلوگیری کنند. روغن ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

 از بین بردن خط خنده به کمک ویتامین E

ویتامین E یک درمان موثر برای رفع خط خنده و یا ناحیه بینی می باشد. روغن ویتامین E را به آرامی در اطراف دهان خود بمالید تا خطوط لبخند را کاهش دهید. هم چنین می توانید روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا با یکدیگر مخلوط کنید و به خط لبخند بزنید و به مدت 10 دقیقه بگذارید و سپس با آب گرم بشورید.

 رفع خط خنده با روغن آرگان

روغن آرگان تا 80 درصد حاوی اسید های چربی است که با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند. این کار به نوبه خود سبب جلوگیری از ایجاد چروک و خطوط خنده بر روی صورت می شود.

ویتامین های A و E موجود در این روغن نیز به کاهش چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و افتادگی پوست کمک می کنند. همچنین این روغن پوست را مرطوب نگه داشته و قابلیت ارتجاعی آن را جهت سفت و جوان نگه داشتن پوست افزایش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در سال 2015 در زمینه مداخلات بالینی در افزایش سن بیان می کند که خوردن و یا اعمال موضعی روغن آرگان به صورت روزانه تاثیری ضد پیری بر روی پوست دارد و به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

پس از پاک کردن آرایش و شستن صورت به طور کامل، چند قطره از روغن آرگان را بر روی پوست خود قرار داده و به آرامی با حرکاتی دورانی ماساژ دهید. این کار را روزانه قبل از رفتن به رخت خواب انجام دهید.

همچنین از یک قاشق غذا خوری روغن آرگانی که در آشپزی قابل استفاده است، در غذای خود استفاده کنید.

 درمان خطوط خنده صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی جهت مقابله با خطوط خنده می باشد. روغن نارگیل این قابلیت را دارد که تا به درون لایه های داخلی پوست نفوذ کند و تولید کلاژن (پروتئین پوستی) و پوسته اندازی پوست را افزایش دهد. روغن آرگان دارای خواص ضد پیری و ضد چروک است که آن را جهت درمان چروک ها، خطوط خنده و چین خوردگی های عمیق اطراف دهان مناسب می کند.

هر شب قبل از خواب، روغن نارگیل را بر روی نواحی مستعد به چروک صورت زده و ماساژ دهید. می توانید ویتامین E را به عنوان یک درمان موثر جهت رفع خطوط خنده با روغن نارگیل مخلوط کنید. همچنین این دارو را جهت رفع چروک نواحی اطراف چشم نیز به کار برید.

 اصلاح خط خنده با روغن دانه ی کدو تنبل

شما می توانید از روغن دانه ی کدو تنبل برای اصلاح خط لبخند استفاده کنید که برای انواع پوست ها مفید است. روغن دانه ی کدو تنبل حاوی هیالورونات سدیم و اسیدهای چربی است که مرطوب بودن پوست کمک می کنند تا از خطوط لبخند خلاص شوید. همچنین می توانید دانه های کدو تنبل را با روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط برای به تأخیر انداختن پیری و چین و چروک در اطراف لب می باشد.

رفع خط خنده با اسکراب کیوی

لایه برداری پوست یکبار در هفته با مقداری اسکراب کیوی خانگی می تواند به رفع خطوط خنده کمک کند.

لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده پوست برداشته شده و پوست سالم تر و جوان تر که در زیر این سطح قرار دارد نمایان شود. در نتیجه آن، خطوط ریز ایجاد شده توسط خندیدن و لبخند زدن کاهش می یابند.

کیوی به عنوان یک لایه بردار طبیعی و موثر عمل می کند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها مخصوصا ویتامین C و پلی فنول است که به تغذیه پوست کمک می کنند.

  • از کیوی، شکر و روغن زیتون هر کدام یک قاشق غذاخوری در ظرفی بریزید.
  • آن را به خوبی هم بزنید.
  • آن را به پوستتان اعمال کرده و پوستتان را به وسیله حرکات دورانی به آرامی لایه برداری کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • پوست خود را پاک و خشک کنید و یک لوسیون مرطوب کننده به آن اعمال کنید.
  • از این اسکراب خانگی هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص از بین رفتن خط خنده می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://drmajidzadeh.com/756

 

مرکز زیبایی پوست، مو و لیزر موهای زائد دکتر گیتا مجید زاده