سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه نوشتن نامه درخواست مجدد ویزای کانادا

اگر مطمئن هستید که ریجکتی ویزای کانادا شما غیرمنصفانه بوده و واقعا به آن ویزا احتیاج دارید، باید حتما دوباره درخواست دهید. نحوه نوشتن نامه درخواست مجدد ویزا خیلی مهم است، نامه باید متقاعد کننده و منطقی باشد. مطمئن باشید با جملات غیرمنطقی نمی توانید دل مسئولین را به رحم بیاورید، بنابراین سعی نکنید نامه های احساسی بنویسید زیرا به هیچ وجه جواب نمی دهد !

برای نوشتن درخواست مجدد هیچ روش ثابتی وجود ندارد اما اگر می خواهید به درخواست تان رسیدگی شود نکاتی هستند که باید حتما در نامه رعایت کنید.
اول از همه، باید اطلاعات مربوط به خود نامه را ذکر کنید، از جمله:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره پاسپورت
  • آدرس کامل
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • ایمیل
  • شماره تلفن

علاوه بر این اطلاعات، باید داخل متن نامه به موارد زیر اشاره کنید:

  • هدفتان از سفر و زمان ارسال درخواست را بنویسید.
  • تاریخ دریافت نامه ریجکتی ویزای کانادا را ذکر کنید.
  • درصورتی که از سفارت نامه ریجکتی ویزای کانادا را دریافت کرده‌اید، دلایل رد شدن تان را ذکر کنید.
  • سپس دلایل خودتان را فهرست کنید و با استدلال آن ها را توضیح دهید، چرا فکر می کنید عدم پذیرش ویزایتان ناعادلانه بوده‌ است.
  • فراموش نکنید، بعد از اینکه نامه را پرینت کردید باید زیر آن امضا بزنید.

قوانین درخواست مجدد ویزای کانادا

همانطور که قبلا هم گفتم، هیچ روش ثابتی برای نوشتن نامه درخواست ویزای کانادا وجود ندارد اما یک سری قوانین کلی هستند که اگر می خواهید درخواست تان تایید شود باید آن ها را رعایت کنید. حتی بعد از خواندن این مطلب ممکن است باز هم نوشتن درخواست‌ نامه برایتان سخت باشد، به همین خاطر در ادامه نمونه‌ ای آورده‌ ام که بتوانید از آن کمک بگیرید.

تاریخ:
آدرس سفارتخانه:

دریافت‌کننده نامه،
پاراگراف اول:

این قسمت مقدمه نامه است، در اینجا باید خودتان را معرفی کرده و دلیل نوشتن نامه را ذکر کنید. نام کامل، آدرس محل زندگی، تاریخ و محل تولد و شماره پاسپورت باید در این پاراگراف نوشته شوند. بعد از اینکه قصدتان را از نوشتن نامه بیان کردید (درخواست دوباره ویزا)، تاریخ درخواست اولیه (که رد شده) و علت سفر به این کشور را بنویسید.

پاراگراف دوم:

در این قسمت توضیح دهید که چرا درخواست قبلی‌ تان توسط سفارت کانادا رد شده و دلایلی که ثابت می کند این تصمیم‌ گیری اشتباه بوده را ذکر کنید. دلایل خود را در جملاتی کوتاه و ساده فهرست کنید و اگر می خواهید توضیحات بیشتری درباره آن ها بدهید، بعدا در ادامه نامه آن ها را بسط دهید.

پاراگراف سوم:

در این قسمت بنویسید که چرا فکر می کنید باید در درخواست ویزایتان تجدید نظر شود. دلایلی که باعث شده به این نتیجه برسید را کامل برایشان شرح دهید و سعی کنید دلایل تان را با منطق بیان کنید تا متقاعد شوند. حتی می توانید از اسنادی استفاده کنید که ثابت می کنند ادعاهایتان درست هستند. دقت داشته باشید که نتیجه درخواست، به میزان واقعی بودن ملاک ها و منطقی بودن دلایل تان بستگی دارد.
در آخر نامه‌ تان را با ذکر تاریخ سفر به پایان برسانید. با این کار اضطراری بودن سفرتان را نشان می دهید، بخصوص اگر زمان زیادی برای صبر کردن باقی نمانده باشد، همچنین ذکر کنید که اسنادی را برای اثبات اظهارات تان به نامه ضمیمه کرده‌اید و اینکه برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به شما ایمیل بزنند.
با احترام،
امضای دستی
نام کامل
آدرس ایمیل
شماره تلفن

ضمیمه اسناد به نامه درخواست ویزا

اگر اسناد و مدارکی را برای اثبات گفته هایتان به نامه ضمیمه کنید، نامه‌ تان معتبرتر خواهد بود. اینکه این مدارک شامل چه چیزهایی می شوند، تا حد زیادی به دلایل رد شدن تان بستگی دارد. باید اسنادی را جمع‌ آوری کنید که ثابت کند شرایطی که باعث شده سفارت درخواست تان را رد کند، درمورد شما صدق نمی کند.

محل ارسال نامه درخواست مجدد ویزا

اگر نمی دانید نامه را برای چه کسی ارسال کنید، بهتر است با سفارت کشور مربوطه تماس بگیرید. بیشتر مواقع خود سفارت ها این درخواست‌ نامه ها را دریافت می کنند.

رسیدگی به درخواست مجدد ویزا

برای موافقت با درخواست مجدد ویزا، سفارت نامه‌ تان را به واحد حق درخواست تجدیدنظر کشور می فرستد. در این سازمان، افسر بالا رتبه تری مسئول رسیدگی به درخواست شما خواهد بود. این فرد نامه‌ تان را می خواند و تصمیم می گیرد که با درخواست مجددتان موافقت می شود یا خیر.
مدت‌ زمانی که طول می کشد این نهاد به درخواست تان پاسخ دهد، متفاوت است. در هر صورت وظیفه آن هاست که نتیجه نهایی را به شما اطلاع دهند. همچنین اقدامات بعدی که باید انجام دهید را برایتان شرح دهند.


نحوه اعتراض به رد ویزای کانادا

راه هایی که می توانید از طریق آن به ریجکتی ویزای کانادا اعتراض کنید:

  • ارسال درخواست تجدید نظر به مرکز رسیدگی به پرونده ها
  • اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا و ارسال نامه به واحد رسیدگی به مهاجرت های کانادا
  • اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا کانادا و ارسال نامه به دادگاه فدرال کانادا

کدام‌یک از گزینه های بالا برای من مناسب هستند؟

اینکه کدام‌یک از روش های بالا را برای اعتراض به رد ویزا انتخاب می کنید، به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به نوع درخواست ویزا اشاره کرد. آیا درخواست ویزای اقامت موقت داده‌ اید یا درخواست ویزای تخصصی کانادا یا توریستی؟

بسته به شرایط هر شخص و نوع ویزای او، نوع نامه اعتراض یا درخواست مجدد هم متفاوت است. گاهی ممکن است وقت زیادی برای صدور ویزا نداشته باشید. فرض کنید تا سی روز دیگر باید به کانادا بروید و درخواست ویزای شما رد شده، در این صورت مهلت بسیار کمی دارید و باید سریع اقدام کنید.

درخواست مجدد ویزای رد شده فرایند حساس و دشواری است و باید برای نوشتن آن دقت زیادی داشته باشید. باید دقیقا بیان کنید که چرا ویزای تان مستحق رد شدن نبوده و برای اینکه فکر می کنید دولت کانادا باید فرصتی دوباره به شما بدهند، دلیل بیاورید. برای اعتراض رد ویزا، یک وکیل مهاجرتی معتبر بهترین دارایی و بزرگ ترین مزیتی است که می توانید داشته باشید.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

 برگرفته از وب سایت:

https://iranaplo.com/